ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΑΡΦΑΡΑΙΟΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΟΛΟΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΥΦΗΛΙΟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
** ΤΟ ΑΡΦΑΡΑ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ :
Μια φωτογραφική άποψη των Αρφαρών από την περιοχή Αγίου Νικολάου - Σκόμαρας προς Άγριλο - Βελανιδιά , Φωτογραφία 2008 sns arfara , stamos01 .-
~* Ο Θεόδωρος Δημητρίου Λαφαζάνος {επίτιμος Αντιπρόεδρος Αρείου Πάγου} στα γραφόμενά του , « ΑΡΦΑΡΑ 2009 » « ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ» “ 130 ΧΡΟΝΙΑ ( 1879-2009) ” , αναφέρει μετά την εισαγωγήτου «ΤΟ ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ » περιληπτικά για τα όσα έχουν γραφτεί για το χωριό μας τα εξής :
Το εξώφυλλο από το λεύκωμα - βιβλίο του Αραιοπαγείτου Δικαστικού κ. Θεόδωρου Δημ . Λαφαζάνος .-
~* Το Αρφαρά η τα Αρφαρά , που έχει ανεγερθεί και υπάρχει ο Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων { 1870 θεμελείωση και 1879 Εγκαίνια του Ιερού Ναού }, βρίσκεται στο Βορειοανατολικό σημείο της Επαχείας Καλαμάτας, είναι έδρα σήμερα ( 2000-2010) του Δήμου Αρφαρών ,με το νόμο ΚΑΠΟΔΗΣΤΡΙΑ , & ( μετα Δημοτικά .Διαμερίσματα . Πλατύ, Πήδημα, Σταματινού , Άγριλος , Βελανιδιά , Άγιος Φλώρος , Χριστοφιλαίϊκα , Άνω Αρφαρα ή Πάνω Αρφαρά , Βρωμόβρθση {Κρασοπούλα, Δρέμη & Σφαιντάμη } , και Άνω – Παλιά Βρωμόβρυση καθώς και ο συνοικισμός Αγίου Κωνσταντίνου Αρφαρών ) και παλαιότερα του τέως Δήμου Αμφείας .- Δημιουργήθηκε πρίν από 400 περίπου χρόνια στην ορεινή περιοχή των Σαμπάζικων του όρους Μακρυπλάγι του Τααϋγέτου , από μετανάστες Ηπειρώτες και Αρκάδες , κτηνοτρόφους .- ΠΡΩΤΟΣ οικιστής , πάντα κατά την παράδοση , είναι ο επ΄ονόματι κάτοικος Αρφαράς , του οποίου το ποιμνιοστάσιο «γρέκι» κατά μία ομολογία έδωσε το πρώτο όνομα στον οικισμό « Γρέκι του Αρφαρά ».- Οι πρόγονοί του βρίσκονται στα Δωδεκάνησα ( Σύμη , Ρόδο) , όπου μετανάστευσε με το επώνυμο Αρφαράς και διασώζουν την παράδοση ότι ο πρόγονός τους πήγε εκεί από ένα χωριό « Αρφαρά » της Μεσσηνίας .-
Η νέα κεντρική πλατεία αρφαρών 2002-2006
~* Η παράδοση για τον ηπειρώτη πρώτο οικιστή Αρφαρά διασώθηκε στην οικογένεια των Λαφαζαναίων από παππού σε εγγονό .- Ο κ. Θεόδωρος Λαφαζάνος καλώς ή κακώς υποστηρίζει αυτή την άποψη , διότι και στα σύνορα της Ηπείρου όπως μας λέει , υπάρχουν επώνυμα , Μαγκλάρας , Φέστας κ.λ.π. αλλά και το επώνυμο Μπούρας , που σημαίνει στην Αλβανική γλώσσα τον ανδρειωμένο άντρα , μόνο Ηπειρώτικη καταγωγή μπορεί να έχει .-
~* Ο Ιστορικός Σπύρος Λάμπρος υποστηρίζει ότι ο Αρφαράς ήταν βυζαντινός άρχοντας που έζησε ή έδρασε στην περιοχή και της έδωσε το όνομά του .-
~* Ο αείμνηστος συμπατριώτης μας φιλόλογος Παναγιώτης Κων. Γεωργούτζος , στο βιβλίο του « Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΦΑΡΑ ΤΗΣ ΑΜΦΕΙΑΣ » αμφισβητεί την ύπαρξη του Αρφαρά ως του πρώτου οικιστή και υποστηρίζει ότι ο Αρφαράς ήταν ένας από τους μισθοφόρους των Ενετών που τον έστειλαν στην Πελοπόννηση μαζί με άλλους στρατιώτες για την παρενόχληση των Ταούρκων και δόθηκε το όνομα του στην τοποθεσία αυτή , πρίν φθάσουν εκεί οι πρώτοι κάτοικοι από τις γύρω περιοχές .-
μια άποψη των ΑΡΦΑΡΩΝ 2009 .-
~* Ο Δαμιανός Γεωργίου Λαφαζάνος , στο βιβλίο του « Περί την καταγωγή μας των Αρφαραίων του Νομού Μεσσηνίας » υιοθετεί καλώς ή κακώς , έναν παλιό θρύλο – παράδοσης και υποστηρίζει ότι οι πρώτοι κάτοικοι προήλθαν από το φρούριο Γαρδίκι , από το οποίο έφυγαν εξαιτίας ενός λιμού , πρίν αυτό καταληφθεί από το Μωάμεθ το 1460 .- Το Γαρδίκι αυτό τοποθετείται από τους ιστορικούς στο βορειοδυτικό σημείο του όρους Μακρυπλάγι , ανάμεσα στην Τασακώνα και το Τουρκολαίϊκα . Μερικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι εκεί ήταν η αρχαία Άμφεια .-
~ * Ο Αλέξανδρος Ιωάννη Λαφαζάνος στο βιβλίο του « ΑΡΦΑΡΑ ΑΙΓΕΙΡΑΣ , από το μύθο στην Ιστορία » υποστηρίζει ότι το δικό μας Αρφαρά προέρχεται από το χωριό Αρφαρά του τέως Δήμου Αγείρας του νόμου Αχαϊας , το ποίο σήμερα ονομάζεται Αμπελόκηποι .- Ο ι κάτοικοι του χωριού αυτού , το οποίο συνδέθηκε πολιτιστικά με το δικό μας , υποστηρίζουν ότι κατάγονται από ηπειρώτες μετανάστες .-
~* Την ίδια άποψη υποστήριξε σε άρθρο του στο περιοδικό «ΣΤΑΜΑΤΙΝΟΥ» (φύλλο 26 σελ. 33) και ο Στρατηγός κ. Νικήτας Γεωργ. Ζαλαχώρης .-
~* Ο συνδυασμός των απόψεων αυτών , που έχουν κοινά στοιχεία , καθώς και μία λεπτομερής επιστημπνθκή έρευνα ίσως δώσουν στο μέλλον την πραγματική αλήθεια για το όνομα του χωριού μας , το χρόνο ιδρύσεως του και την προέλευση των πρώτων οικιστών .-
**Οι πιο γνωστές ιστορικά χρονολογίες που αφοροών το ΑΡΦΑΡΑ είναι οι εξής :
* 1659 . Οι Αρφαραίοι απάντησαν με επιστολή θετικά στον ενετό Μοροζίνη , που ζήτησε να συμπολεμήσουν τους Τούρκους.- Ο Πασάς της Καλαμάτας το έμαθε και έστειλε επιστολή στους « Αρφαραίους » να εμποδίσουν τους ενετούς .- Τα σχετικά έγγραφα βρέθηκαν στην Βενετία της Ιταλίας το 1970 .-
**1686. Σε βιβλίο που εξέδωσε στη Βενετία ο περιηγητής ιερέας Δον Πιέρ Αντώνιο Πατσίφικο περιγράφει το χωριό μας ως « γκρέκι του Αρφαρά » γεγονός που σημαίνει ότι κρατούσε ακόμα η παράδοση ότι κάποιος Αρφαράς ονόματι κάτοικος , έστησε εκεί το γρίκι του ( ποιμνιοστάσιό του ) .-
* 1691 . Στην Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου βρέθηκε ένα Ευαγγέλιο , με τη σημείωση ότι το είχε βιβλιοδετήσει ο « Γεώργιος ιερεύς από ένα χωρίον Αρφαρά , όπερ ευρίσκεται εις τα χωρία του Σαμπάζη».- Τη σημείωση αυτή είχε καταγράψει ο καθηγητής Νικόλαος Βέης πρίν καεί το Ευαγγέλιο από πυρκαϊά .-
* 1741 .Με τη χρονολογία αυτή βρέθηκε ένα πωλητήριο έγγραφο του « Δημήτρη Γιαννήλου από το Αρφαρά » .-
* 1830 . α) Η απογραφή της Γαλλικής Επιστημονικής Επιτροπής , η οποία συνόδευε το στρατηγό Μαιζώνα βρέθηκε στο Αρφαρα 465 κατοίκους .- β) 72 Αρφαραίοι υπογράφουν επιστολή προς τον Έκτακτο Επίτροπο Πελοποννήσου , με την οποία αναλαμβάνουν τη φύλαξη της περιοχής από ληστές και κλέφτες .-
Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΡΦΑΡΩΝ
Μέχρι τότε οι περισσότεροι κάτοικοι έμεναν στην αρχική θέση του χωριού ( Άνω ή Πάνω Αρφαρά ) και στην δεύτερη κατά σειρά θέση του στο Σγουρόβραχο , γύρω από την εκκλησία του Αγίου Βασιλείου , όπου υπήρχε και το νεκροταφείο , και την « τραγόραχη» , λίγο Νοτιότερα .- Από το 1840 μ.Χ. δημιουργήθηκε σταδιακά το ΑΡΦΑΡΑ στη σημερινή θέση με το κέντρο τις συνοικίες Σκόμαρα , Καραγιωργέϊκα , Σερβία , και Λαφαζαναίϊκα .-
Η πρόοδος του χωριού υπήρξε ταχία και σημαντική .- Το 1855 μέχρι το 1873 , έγινε έδρα του Δήμου Αμφείας προσωρινά και οριστικά το 1875 .- Το 1871 ανέδειξε βουλευτή τον μέχρι τότε Δήμαρχο Αμφείας ημήτριο Ιωάν. Κάρτσωνα και απέκτησε Ειρηνοδικείο , ενώ αργότερα απέκτησε Αγρονομείο , Συμβολαιογραφείο και Αστυνομικό Σταθμό .- Το 1860 απέκτησε Δημοτικό σχολείο αρρένων , το 1893 Σχολαρχείο , το 1902 Δημοτικό σχολείο θηλέων , το 1928 (μέχρι τα χρόνιατης κατοχής ) ημιγυμνάσιο , το 1954 πάλι ημιγυμνάσιο και το 1958 ( ημερομηνία θανάτου του πατέρα μου αρτοποιού , Νικολάου Ηλ. Σκούλικα ) , πλήρες εξατάξιο Γυμνάσιο , όπου αργότερα οι τείς πρώτες τάξεις αποτέλεσαν το γυμνάσιο και οι τρείς τελευταίες τάξεις Αρμένιο Λύκειο Αρφαρών , από τον μέγα Ελληνο-αμερικάνο Γεώργιο Κ. Αρμένη .-
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ ΤΗΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ .-
~* Σημαντική ήταν και η αύξηση του πληθυσμού των Αρφαρών .- Από τους 132 κατοίκους το 1700 και τους 465 το 1830 , η απογραφή του 1911 αναφέρει 1585 κατοίκους , ενώ το πρώτο Δημοτολόγιο του 1916 , καταγράφει 2.142 μόνιμους κατοίκους .- Η τελευταία απογραφή του 2001 έδειξε να έχει 1247 μόνιμους Αρφαραίους κατοίκους .- Το 1879 εγκαινιάστηκε ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός των Αγίων Θεοδώρων , ο οποίος , κατάλληλα συντηρημένος , φαντάζει και σήμερα και είναι το κέντρο της λατρευτικής ζωής των κατοίκων .- Κοντά στους Αγίους Θεοδώρους ανεγέρθει πρόσφατα 2002-2006 , ο πανέμορφος ιδιωτικός προς το παρόν ( αλλά και σε κοινή χρήση ) ο ναός της Παναγίας της Γερόντισσας από τον βουλευτή ΝΔ , γιατρό χειρουργό . μικρότερο γιό του παπα γιάννη , Λευτέρης Ιωαν . Παπανικολάου .- Κ υκλικά και γύρω από το χωριό ΑΡΦΑΡΑ , υπάρχουν τα ελωκκλήσια του Αγίου Βασιλείου , Αγίου Νικολάου , Προφήτου Ηλία ( ήδη ιερά Μονή ) και Αγίου Νεκταρίου , Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου , Αγίου Κωνσταντίνου και Ε!λάνης , Αγίου Γεωργίου , Αγίου Δημητρίου , και πρόσφατα στην περιοχή του Αγίου Κωνσταντίνου , ανεγέρθηκε ιδιωτικός Ι. Ναός της Αναστάσεως του Σωτήρος από τον καθηγητή Φιλισοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνος Γεωργ. Νιάρχος το 2004-2008 γιός του ΠΑΠΑ-ΓΙΏΡΓΗ ΝΙΆΡΧΟΥ .-
ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ 2009 .-
~* Στο Άνω Αρφαρα όπου παραμένει σήμερα ως κύρια κατοικία λίγων Αρφαραίων και ως τόπος παραθερισμού με την κεντρική μητροπολιτική του εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και τα εξωκκλήσια του Αγίου Νικολάου ( παλαιό νεκροταφείο των Αρφαραίων ) , του Αγίου Αθανασίου και του Προφήτη Ηλία .-
• Αρφαρά ….. και η ιστορία τους :
Στο υπ’ άριθμ. 70 Φύλλο της Εφημερίδας «ΗΧΩ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ .» , -Εφημερίδα που πρώτο εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 1964 , όταν πριν λίγους μήνες στις 19-Απριλίου του 1964 , σε ένα πατάρι καφενείου , στην οδό Ακαδημίας 76 , στην Αθήνα , συγκεντρώθηκαν μια ομάδα Αρφαραίων και δημιούργησαν τον Προοδευτικό Σύλλογο -Σωματείο των καταγόμενων από το Αρφαρά Μεσσηνίας « ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ.», - γράφει μια πραγματεία ο Πέτρος Ηλίου Μουτεβελής ( Παπα-Μουτεβελής ), γιος του ιερέα Ηλία Παναγ. Μουτεβελή - Σακελλάριου άρθρο με τίτλο : «Η Ιστορία των Αρφαρών και των οικογενειών Γιαννιλαίων- Μανιτσαίων και όλων των άλλων οικογενειών » τα εξής : { ο Πέτρος Μουτεβελής , απεβίωσε σε ηλικία 67 ετών , στις 25-12-1945.- } .-Περί το 1600 με 1650 μ.Χ. ήρθαν στο Αρφαρά δύο οικογένειες , η οικογένεια ΓΙΑΝΝΙΛΟΥ , και η οικογένεια ΜΑΝΙΤΣΟΥ , και κατοίκησαν στην τοποθεσία Κουτρουλιάνικα των Άνω Αρφαρών .- Εκεί έκτισαν τα πρώτα τους σπίτια . Η τοποθεσία αυτή , βρίσκεται στο Βόρειο τμήμα -μέρος του κάμπου της Πολιανής και προς το μεσημβρινό του Άνω Αρφαρά.- Οι Πολιανίτες αμέσως ανέφεραν στην αστυνομία των Τούρκων κατακτητών , ότι αυτή που εγκαταστάθηκαν σε αυτή την περιοχή , είναι κλέφτες , και τότε η Τούρκικη αστυνομία τους εξεδίωξε από την περιοχή των Κουτρουλιάνικων .- Τότε οι οικογένειες εγκατέλειψαν αναγκαστικά τα σπίτια τους και πήγαν και έκτισαν νέα στην τοποθεσία Παλιάμπελα , όπου εκεί έμειναν για δύο χρόνια και μετά πήγαν κι΄ έκτισαν πάλι νέα σπίτια στην τοποθεσία Ριζόβραχο των Άνω Αρφαρών.- Εκεί παρέμειναν μαζί με τα μικρά και μεγάλα ζώα τους , για μερικά χρόνια .- Εκεί , μια μέρα παρατήρησαν , ότι ένας τράγος έφευγε συνέχεια από το κοπάδι , και έμπαινε μέσα στο δάσος και μετά έβγαινε με τα γένια του γεμάτα νερό .- Αφού τον παρακολούθησαν βρήκαν την βρύση , που ήταν κοντά στο σημερινό μεγάλο πηγάδι , στο Άνω Αρφαρά , και στο σημερινό προαύλιο της εκκλησίας Αγίας Παρασκευής , και έτσι έφυγαν από τον Ριζόβραχο και πήγαν εκεί που ήταν το νερό και έκτισαν καινούργια σπίτια , Στο σημερινό ΑΝΩ ΑΡΦΑΡΑ.- Από πού ήρθαν αυτοί οι πρώτοι κάτοικοι ,είναι άγνωστο .- Οι παραδώσεις αναφέρουν ότι ήρθαν από το ΑΡΦΑΡΑ της Αιγείρας του Νομού Αχαΐας , ή από κάποιο νησί του Αιγαίου την ΣΥΜΗ ή την ΡΟΔΟ ή από το χωριό ΜΠΟΥΡΑ της Αρκαδίας ( όπου και σήμερα υπάρχει οικογένεια Μπούρα) ή από την Ηπειρο από τους Τουρκαλβανούς κτλ.-
ΕΝΤΟΣ Ι.Ν. ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
Ο οδοντίατρος Γιάννης Θ. Μπούρας ,στο αρ. φύλλο 223 /2008 , αναφέρει ότι γνώρισε πρόσφατα το 2008 τον καθηγητή του Πανεπιστημίου HILDESHEN του Ανοβέρου Γερμανίας κύριο Μιχάλη Αρφαρά και του ανέφερε ότι κατάγεται από την ΣΥΜΗ και πως ο προ-πάππος του , από τους προγόνους του είχε ξεκινήσει πριν από 250 περίπου χρόνια , από το χωρίο ΑΡΦΑΡΑ Μεσσηνίας .- Πάντα σύμφωνα με μαρτυρίες του πατέρα του και του παππού του… και αναγνωρίζοντας πάντοτε την καταγωγή του .- Στην Γερμανία ο Μιχάλης Αρφαράς βρέθηκε πριν 40 περίπου χρόνια.- Ο Γιάννης Παναγόπουλος (Παναγογιανάκης) , ο οποίος πέθανε το 1930 σε ηλικία 100 χρόνων είχε πει στον Πέτρο Μουτεβελή , που γράφει , ότι του είχε αναφέρει κατ΄ επανάληψη ο Παπα-γιαννάκης Παπαϊωάννου ( ( Παπαγιαννάκι-Μουτεβελή ) , από την οικογένεια ΓΙΑΝΝΙΛΟΥ , ότι είχε έρθει από το Αρφαρά Αιγείρας , πρίν από το 1830 μ. χ., αλλά δεν του είχε πει , αν και οι άλλες οικογένειες ήρθαν από το ίδιο μέρος .- Εγώ νομίζω , αναφέρει , ο αρθρογράφων , ότι αρχικά θα ήρθαν στο Επάνω Αρφαρά οι οικογένειες Γιαννίλου και Μανίτσου , και κατόπιν συγκεντρώθηκαν - ήρθαν και άλλες οικογένειες ,ίσως καταδιωκόμενοι από τους Τούρκους .- Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματα του γράφει για την οικογένεια του , ότι πλησίον του χωριού Τουρκολαίϊκα ήταν ένα χωριό το ΡΟΥΠΑΚΙ , όταν οι Τούρκοι εδώ και 350 χρόνια κατέστρεψαν το Πουπάκι , ένας ονόματι Τσεργίνης ήρθε και εγκαταστάθηκε στο ΛΙΜΠΟΒΙΤΣΙ , ΚΑΙ πως από αυτό το χωριό κατάγονται όλοι οι Κολοκοτρωναίοι , και πως άλλες οικογένειες από το ίδιο χωριό , έφυγαν και εγκαταστάθηκαν σε άλλα μέρη των γύροθεν περιοχών.- Ο Παπα-Μουτεβελής πίστευε ότι οι οικογένειες Γιαννίλου και Μανίτσου ξεκίνησαν και ήρθαν στο Άνω Αρφαρά , από το χωριό Ρουπάκι , που διηγείται ο Θ ΚΟΛΟΚΟΤΡΏΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΑΠΌ ΤΑ Κουτρουλιάνικα και το Ριζόβραχο , εγκαταστάθηκαν πρώτα στο Άνω Αρφαρά και μετά ξεχύθηκαν στο σημερινό ΑΡΦΑΡΑ.- Ενδεχομένως άλλες οικογένειες , του ιδίου χωριού Ρουπάκι , να ήρθαν και στην ΓΚΛΟΓΓΟΒΑ , διότι και εκεί κατοίκησαν κάποιοι μετανάστες ,για να φύγουν αργότερα από εκεί και να έρθουν στο Άνω Αρφαρά. Που ήταν προσηλιακό και με νερό , διότι στην Γκλόγγοβα ο χειμώνας ήταν πολύ βαρύς .- Οικογένεια Γιαννίλου είναι εγκατεστημένη -βρίσκεται και στην Τεγέα Αρκαδίας .- Οι παλαιότεροι κάτοικοι διηγιόντουσαν τα εξής : ~ - Με την εγκατάσταση του Γιαννίλου και των συντρόφων του σε μια περιοχή- τοποθεσία στο Άνω Αρφαρά , τότε , μερικές Τούρκικες οικογένειες περνούσαν νύχτα με τα ζώα τους φορτωμένα διάφορα ήδη οικιακής χρήσης .- Ο Γιαννίλος με τους συντρόφους του έστησαν ενέδρα και συνέλαβαν όλους του Τούρκους .- Παρά τις έρευνες που έκαναν στους Τούρκους , δεν βρήκαν τίποτε το αξιόλογο .- Τότε ο Γιαννίλος ρώτησε ένα μικρό Τουρκάκι που έχουν κρυμμένα τα χρήματά τους και τότε αφελέστατα το μικρό παιδάκι τους αποκάλυψε ότι τα χρήματα τα είχαν κρυμμένα στην στρώση του σαμαριού , σέλλας της άσπρης φοράδας.- Ο Γιαννίλος αφού έμαθε το μυστικό για τα χρήματα , κρυφά σκότωσε το μικρό Τουρκάκι , και κατά την μοιρασιά των λαφύρων από τους αιχμαλώτους , ζήτησε και πήρε μόνο την σέλα της άσπρης φοράδας , από τους συντρόφους τους , για να κοιμηθεί δήθεν η σκύλα του καθώς είπε , κι έτσι πήρε την σέλα.- Τους Τούρκους τους κράτησαν για μερικές μέρες , και μετά όλους μαζί με τα ζώα τους και τα υπάρχοντα τους έριξαν μέσα σε μια χαράδρα για να πεθάνουν φρικτά όλοι τους .- Επειδή το έγκλημα στο μικρό τουρκάκι του Γιαννίλου ήταν βαρύτατο , βγήκε η κακιά φήμη , ότι οι Γιαννίλοι θα προκόψουν , μόνον όταν μαζέψουν και καταστρέψουν-θάψουν , όλα όσα είχαν ρίξει μέσα στην χαράδρα, το βάραθρο της εκεί περιοχής.- Περνούσε ο χρόνος και η διάλυση όλων δεν ήταν δυνατόν να πραγματωθεί , διότι τα μεταλλικά αντικείμενα και με την παρέλευση δύο και τριών γενναίων δεν γινότανε όπως γράφει και αναφέρει ο Παπα -Μουτεβελή.- Τελευταία λέγεται ότι έλειωσαν τα πάντα κι έτσι έφυγε η κατάρα από την οικογένεια Γιαννίλου.- Στο Άνω Αρφαρά από την οικογένεια Γιαννίλου , προήλθαν οι οικογένειες Μουτεβελή , Σταθάκη , Καρμίρη και Τσάλτα .- Από την οικογένεια Μουτεβελή , προήλθαν , έγιναν οι οικογένειες , Παναγοπούλου ,Νιάρχου, Παπαϊωάννου και ίσως η οικογένεια Σκούλικα .- Από την οικογένεια Σταθάκη , έγιναν οι οικογένειες Σαμπαζιώτιδων οι οποίες κατοικούσαν στο Καρακασίλη και η οικογένεια Σταθακάκη που κατοικεί στο Πλατύ (Μπάστα ).- Από την οικογένεια Καρμίρη , έγινε η οικογένεια Καμαρινού .- Από την οικογένεια Μανίτσου , έγιναν οι οικογένειες Βασιλόπουλου , Κάρτσωνα ,Λαφαζάνου ,και Σουλιμά .-
ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ
Από την οικογένεια Βασιλοπούλου , έγιναν οι οικογένειες Γιαννακοπούλου , Πολυχρόνη, Πουλοπούλου , Βαλασόπουλου,,.- Όλες οι οικογένειες που προαναφέρθηκαν , κατάγονται από τους Γιαννιλαίους και τους Μανιτσαίους .- Μετά από αυτές τις οικογένειες ήρθαν και εγκαταστάθηκαν στο Άνω Αρφαρά και οι άλλες οικογένειες , Παπαδόπουλου , από την οποία έγιναν οι οικογένειες Θεοφιλόπουλου , Γεωργούντζου , , Γιαννακούντζου, Θεόκα , κ. α. - Από την οικογένεια Θεόκα , έγιναν οι οικογένειες Θεοφάνη , Νταραχάνη , από την τελευταία προήλθε και η οικογένεια Αλεξανδρόπουλου .- Επίσης ήρθε και η οικογένεια Λαγόγιαννη , από την οποία προέκυψε η οικογένεια Κρέπη και Αγγελή .- Ήρθε και η οικογένεια Καπράλου , από την οποία προέκυψε και η οικογένεια Καράγιαννη .- Οι οικογένειες Παπανηκολού ,Μωρογιώργα , Μωρογιάννη, και Κότσιαρης ήταν μια οικογένεια , της οποίας ο πατέρας είναι άγνωστος.- Οι οικογένειες Μαυρέα, Σκούλικα , και Γιαννιά , κατάγονται από την οικογένεια Μπουζαλά από το Μπουρνάζι.- Επίσης ήρθαν οι οικογένειες Φέστα, Αργυράκη , Αρμένη , και Σούμπαση, της οποίας τελευταίως άγαμος κληρονόμος ήταν ο Νικόλαος , που δεν άφησε κανένα άρρεν παιδί .- Επίσης ήρθαν και οι οικογένειες Ηλιόπουλου , Μαγκλάρα , Πετρόπουλου , από την οποία έγιναν οι οικογένειες Ματθαίου και μετέπειτα Λίβα.- Όλες οι οικογένειες ήρθαν και κατοίκησαν στο Άνω Αρφαρά , άγνωστο από που , σύμφωνα πάντα με τον αρθρογραφούντα Μουτεβελή.- Αργότερα και σταδιακά οι οικογένειες αυτές μετανάστευσαν κατεβαίνοντας στο Πελεκητό, Σταματινού , και στο κάτω σημερινό ΑΡΦΑΡΑ , στις περιοχές Σκόμαρα , Τραγόραχη , Άγιο Βασίλειο , Σγουρόβραχο , Παλιόσπιτι , Καραγιωργαίϊκα, Σερβία , Λαφαζαναίϊκα , Μπουραίϊκα , κτ.λπ. μέχρι και τον σημερινό Άγιο Κωνσταντίνο Αρφαρών.-
Αναφέρεται , ότι από την περιοχή του Άγιο-Βασίλη και Τραγόραχη , μετά το 1850 μ. χ. κατέβηκαν στην θέση Νεάπολη των κάτω Αρφαρών.- Λέγεται επίσης , πως κατεβαίνοντας στο σημερινό Αρφαρά , σ΄όλη την τότε περιοχή , δεν βρήκαν καμιά καλλιέργεια και πως όλα ήταν άγρια και δασώδη , .- Αυτό όμως δεν φαίνεται να είναι αληθές , διότι στην περιοχή βρέθηκαν ελαιόδενδρα , τα οποία πρέπει ηλικιακά να είχαν φυτευτεί πρίν από το 1800.- Επίσης η κεντρική θέση της Νεαπόλεως του σημερινού Κάτω Αρφαρά , ήταν γύρο από το ονομαζόμενο « Κατάστημα» , που ήταν το Δημοτικό Σχολείο και τα Μουτεβελαίϊκα σπίτια , του γέρο Οικονόμου , του Παπαϊωάννου .- Αναφέρεται εδώ , ότι κατά την εκσκαφή για τη θεμελίωση του σπιτιού του Ιωάννου Πανάγου Μουτεβελή, βρέθηκαν Αρχαίοι τάφη κτισμένη με αρχαίες πλάκες .- Ίσως μια σωστή και προγραμματισμένη εκσκαφή από αρχαιολόγους να φέρει στο φως αρκετά νέα στοιχεία για το ΑΡΦΑΡΑ , και την καταγωγή μας .- Λέγεται επίσης ότι εκεί υπάρχει θαμμένη μικρά εκκλησία με ο όνομα Αγία Κυριακή .- Ο Αρχαιολόγος του μέλλοντος έχει το δικό του λόγο .-{ Sns .Arfara 2008} .-
•
~ Ο Κωνσταντίνος Γ. Λαγόγιαννης , κατά το 1965 , αναφέρει γράφοντας για την Ιστορία των Αρφαρών Μεσσηνίας την δική του άποψη : « Κατά τον 5ο ή 6ο αιώνα μ.Χ. κατεβήκανε οι Σλάβοι και Αρβανίτες στην Ελλάδα φθάνοντας μέχρι και την Πελοπόννησο , ερημώνοντας στο πέρασμά τους τα πάντα . Αφού παρέμειναν σαν κυρίαρχοι , έδωσαν σε ορισμένες περιοχές Σλαβικές ονομασίες , όπως Γκλόγκοβα , Άκοβα , Αναστάσοβα , Σίτσοβα κ. α. Η Γκλόγκοβα , υπήρξε κατά το παρελθόν , πόλη με αρκετές χιλιάδες κατοίκους , με κατοίκους που ερχόντουσαν από τα βόρεια μέρη.- Η Αρκαδία , όπως είναι ιστορικά γνωστό , είχε πολλές πολεμικές περιπέτειες.- Η Γκλόγκοβα όμως , λόγο της θέσης της δεν γνώρισε πολέμους , και ίσως γι ΄αυτό και κατοικήθηκε από Σλάβους μετανάστες.- Στην συνέχεια ο Λαγόγιαννης εναφέται στην προέλευση του ονόματος Αρφαρά και γράφει ότι ο Αρφαράς , ήταν υπαρκτό πρόσωπο οικογένειας από την Αρκαδία και επειδή τότε υπήρχαν πολλοί αποικιστές λόγω των πολέμων στην Αρκαδία , δυο αδέλφια , η Άννα και ο Αρφαράς , ξεκίνησαν μαζί από την Αρκαδία σαν τυχοδιώκτες πλέον και φτάσανε στην Γκλόγκοβα.- Εκεί φαίνεται πως δεν βρήκαν ανεκμετάλλευτο μέρος και συνέχισαν την πορεία τους προς τον κάμπο της Πολιανής (Πολιάνα).-
Στην αρχή έφτασαν στους πρόποδες του βουνού Περδίκι.- Εκεί υπήρχε ένας μικρός υδρόμυλος ο οποίος κινιόταν με τα νερά ενός ξεροπόταμου που προερχότανε από την Παπουτσού της Γκλόγκοβας.- Όλα αυτά αναφέρει ο γράφων , ότι υπάρχουν μέχρι και σήμερα, όπως το αυλάκι προς τον υδρόμυλο.- Αφού περίμεναν ,παραμένοντες εκεί για λίγο , ανιχνεύοντας και εξερευνώντας την όλη περιοχή μέχρι του κάμπου της Πολιάνας , αποφάσισαν για μόνιμη εγκατάσταση , και βρίσκοντας έφορα εδάφη εγκαθίστανται για να έρθουν κι άλλοι μέτοικοι , κάτοικοι με τα κοπάδια των ζώων , αρχίζοντας να γίνεται στην αρχή ένα μεγάλο χωριό και αργότερα πόλης .- Αυτό αποδεικνύεται και από τις 72 εκκλησίες που υπήρχαν σε αυτή την περιοχή , τα ερείπια των όποίων βρίσκονται ακόμη και σήμερα σε όλη την περιοχή της Γκλόγκοβας .- Την νέα αυτή περιοχή πόλη η Άννα την ονόμασε Πολιάνα , δηλαδή η πόλη της Άννας.- Η Άννα φαίνεται ότι ήταν πολύ δυναμική και σατανική γυναίκα , κι αποφασίζει να διώξει τον αδελφό της Αρφαρά για να γίνει αυτή κυρίαρχος όλης της περιοχής την σημερινής Πολιανής .- Του κάνει πρόταση να του δώσει 100 αιγοπρόβατα και να έγαταλείψη την περιοχή και την περιουσία του .-
Τελικά τον πείθει κι έτσι ο Αρφαράς παίρνοντας το ποίμνιό του και όλα τα υπάρχοντά του και πορεύεται προς το Δυτικό τμήμα της Πολιανής για να βρει νέο τόπο κατοικίας και χειμαδιό για το ποίμνιό του .- Παίρνοντας μια λαγκαδιά από την άκρη και στο δυτικό μέρος της Πολιανής , περνά από του Κάμπανη, τα Κουτρουλιάνικα , το Πρασιναίϊκο , την Σπασόγουβα , το Πιτουρά , τα Παλιάμπελα , και την Μπούκα , για να φτάσει στα Ριζόβραχα , όπου εκεί υπήρχε μικρή σπηλιά , ένα κι ένα για το ποίμνιό του.- Οι προαναφερθέντες ονομασίες είναι και σημερινές.- Αφού εγκαταστάθηκε στη σπηλιά μιας τσούμπας μετονομάσθηκε σε οβορό του Θανάση, ήτοι δηλαδή ποιμνιοστάσιο του Θανάση , όπου και μέχρι σήμερα σώζονται η κατοικία και το ποιμνιοστάσιο .- Εδώ όμως ο Αρφαράς βρέθηκε αντιμέτωπος με την λειψυδρία , δηλ. δεν υπήρχε νερό ούτε για τον ίδιο , ούτε και για τα ζώα του .- Όλα τα υπάρχοντα νερά ήταν επιφανειακά και λιγοστά.- Με τον ερχομό της άνοιξης εγκαταλείπει τον Ριζόβραχο και φτάνει στην τοποθεσία του σημερινού Παν Αρφαρά ή Άνω Αρφαρά ή Πάνω Αρφαρά., και ανοίγει μικρό πηγάδι στη θέση την λάκκα του Παπά , που μέχρι και σήμερα σώζεται , αλλά κι εδώ το νερό ήταν λιγοστό.- Γνώριζε όμως ότι την εποχή εκείνη μόνο η Γκλόγκοβα είχε αρκετό νερό , και αποφάσισε να εγκατασταθεί πλέον εκεί - Αλλά εδώ γίνεται ένα θαυμαστό γεγονός που του άλλαξε τα σχέδια της αγκατάληψης αυτής της τοποθεσίας .- Παρέμεινε λοιπόν εκεί απέκτησε οικογένεια , από την οποία σήμερα έχουμε την καταγωγή μας οι περισσότεροι κάτοικοι των Αρφαρών , πάντα σύμφωνα με τα αναφερόμενα από τον Κωνσταντ. Λαγόγιαννη.- Μια μέρα λοιπόν κατά την οποία ετοιμαζότανε για την Γκλόγκοβα , σταμάτησε για ξεκούραση στο δασώδες εκεί μέρος του σημερινού Άνω Αρφαρά , .- Τότε είδε έναν τράγο να βγαίνει από τα βάτα με την γενειάδα του βρεγμένη , και κατάλαβε ότι κάπου εκεί υπάρχει νερό , ‘όπου πράγματι εξερευνώντας την πορεία του τράγου μετά από παρακολούθηση , βρίσκει το μέρος που έτρεχε το νερό , και αποφασίζει την εκεί παραμονή του , κι έτσι γίνεται ο πρώτος οικισμός του Παν΄Αρφαρά.- Στην πορεία του όμως προς την Γκλόγκοβα , συνάντησε έναν Νικολαρόπουλο και του διηγήθηκε το περιστατικό με τον τράγο , για να έρθουν μαζί και να ανοίξουν ένα πηγάδι που είχε αρκετό νερό .- Όπως αφηγούνται οι παππούδες μας και οι λοιποί ηλικιωμένοι , γέροντες , ο Νικολαρόπουλος εγκαταστάθηκε σε ένα μικρό σπιτάκι , που τότε βρισκόταν πίσω από την Αγία Παρασκευή και πως βοηθούσε στις διάφορες εργασίες τον Αρφαρά.- Όσον αφορά την κτίση και δημιουργία των απογόνων του Αρφαρά δεν γνωρίζουμε την πορεία του.- Θα αναφέρει ο γράφων μια απόγονο του Αρφαρά την Σταματίνα , την οποία εγκατέστησε ανατολικά και απέναντι από σημερινό χωριό , διότι εκεί βρήκε βρύση με τρεχούμενο νερό .- Αργότερα γίνεται κι αυτό χωριό και το ονόμασε Σταματινού.- Αυτά αναφέρει ο κ. Λαγόγιαννης , ας τα έχουμε κι αυτά σαν παράδοση κατά νου .- Στην συνέχεια ο Κ. Γ. Λαγόγιαννης αναφέρεται στα ονόματα οικογενειών που εγκαταστάθηκαν στο Άνω Αρφαρά , στο Σταματινού και το σημερινό κάτω Αρφαρά .- Στο Α. Αρφαρά αναφέρει τον Αρφαρά , Νικολαρόπουλο , Τσώνη ή Καρτσώνη, ή Κάρτσωνα , ο Λίβας , ο Θεοφιλόπουλος , ο Μπούρας Γεώργιος , ο Νταραχάνης , ο Μαγκλάρας , ή Κιουσιούλας , ο Αργυράκης , ο Μπαλάσης , ο Ματθαίος , ο Κρέπης , ο Καράγιαννης , ο Καρμίρης , ο Μωραγιάννης , μάλλον ήταν στην Κλόγκοβα ο Καπράλος κ. α. - Στο Σταματινού Μπούρας Γεώργιος του Ιωαν. , ο οποίος απέκτησε πέντε (5) παιδιά , τον Δημήτριον ή Λαφαζάνον , τον Ιωάννην , τον Βασίλειον τον Παναγιώτην , και τον Αθανάσιον .- Οι Μωραγιαναίοι , οι Κρεπαίοι , και οι Λαγογιαναίοι , προέρχονται από την Κλόγκοβα.- Επίσης και οι Κοτσαραίοι και Μαυρικαίοι κ.α. .- Στο Κάτω Αρφαρά και μάλιστα στον Άγιο Βασίλειο , ο Κάρτσωνας , ο Λίβας , ο Αρμένης , οι Μπουραίοι , ο Δημήτριος ή Λαφαζάνος ,ο Μουτσοκλούκας ή Μουτεβελής , και οι δυο αδελφοί του , , ο οποίος Μητσοκλούκας καθότανε απέναντι από τον Άγιο Βασίλειο μαζί με τους Χιώτες ή Μπουρέους , .- Ο Μουτσοκλούκας ήταν δυναμικός και πολύ παλικαράς .- Στην κυριολεξία Μουτεβελής σημαίνει άριστος εκκλησιαστικός ταμίας .- Κατόπιν είναι οι Νιαρχαίοι , οι Σταθακαίοι , οι Παναγόπουλοι , οι Καρμιραίοι , και οι Καμαριναίοι .- Ο Σταυρόπουλος , από την οποία οικογένεια Σταυρόπουλου κατάγονται οι Σκουλικαίοι , ο Γιαννιάς , ο Μαυρέας , ο Κατσίρης , ο Γάτσος , ο Θεοδωρόπουλος , ο Αρμένης , ο Τσάλτας , ο Πουλόπουλος , οι Πολυχροναίοι , οι Γιαννακοπουλαίοι , οι Βασιλοπουλαίοι , οι Βαλασαίοι , είναι μια οικογένεια .- Οι Σκουλικαίοι κατοίκησαν στην Τραγόραχη , καθώς και οι Παπανηκολαίοι , Βαλασσαίοι , Ζαλαχώρης ή Μπούρας στο Πλαϊνού , ο Καπράλος στο Σγουρόβραχο , ο Λαγός ή Λαγόγιαννης στην Τραγόραχη , ο Αργυράκης στο Χελωνιά , Ο Καράγιαννης και Μωρογιώργας στην Σκόμαρα .-
Επίσης αναφέρεται στον πρώτο παπά , τον Παπαθεοφίλη που πρώτο-λειτούργησε στην Αγία Παρασκευή στο Πάνα ΑΡΦΑΡΆ και μετώκησε στο κάτω Αρφαρά , είχε όμως και το Άνω Αρφαρά .- Αναφέρει επίσης και το ανέκδοτο του Παπά -Θεοφίλη , που επρόκειτο να στεφανώσει μια κοπέλα από το Άνω Αρφαρά και έστειλαν έναν χωριάτη τους να ειδοποιήσει τον Παπά Θεοφίλη να κάνει το μυστήριο , στο Κάτω Αρφαρά , στον Άγιο Βασίλη .- Ο Συγχωριανός τους αφού έφτασε στο μισό-σκαλο φώναξε τον Σταματέλο Σκούλικα στην Τραγόραχη , και του είπε : « Σταματέλο να πεις στον Παπαθεοφίλη να πάρει τα ίγγλια του τα πανοϊγγλια του , τα πέρα δώθε και τα πάνω , και τα κάτω και τον μπελά του κεφαλιού του , και να έρθει επάνω , γιατί παντρεύτηκε η Τρισεύγενη , δηλαδή , να πάρει τα ιερά άμφιά του το θυμιατό του και το καλυμαύχη του, .- Οι οικογένειες τέλος , Καραχάλιος , Σακκάς, Κρέπης, Μουτσούλας , Τσιγγαρίδης , ήταν Αιγύπτιοι.- Αναφέρει δε , ότι όλα τα γραφόμενά του τα έχει ακούσει από τους παπούδες του , και πως δεν είναι δική του θέση , γνώμη ή άποψη. Για την πορεία του Αρφαρά , αναφέρει , ότι ο ίδιος την έκανε από την Πολιανή μέχρι τον Ριζόβραχο (Τσούμπα).- Κλείνοντας τα γραφόμενά του προσκαλεί τους γνωρίζοντας κάτι το διαφορετικό συγχωριανούς του να τον διορθώσουν ή να γράφουν κι αυτοί κάτι που γνωρίζουν από την παράδοση των γονιών του .- Αυτά αναφέρει υπογράφοντας ο Κωνσταντίνος Γεωργ. Λαγόγιαννης .- .-{ Αριθμός Φύλλου 11 και 12 , μηνών Οκτωβρίου και Νοεμβρίου του 1965 της εφημερίδας «ΗΧΩ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ ,».- - sns -2008 .-
•
~ Σε απαντητική επιστολή ο τότε Δικηγόρος Θεόδωρος Δημ. Λαφαζάνος στο υπ ΄αριθμ. 17-18 φύλλο της «ΗΧΩ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ» γράφει τα εξής : Τα στοιχεία που μας έδωσε ο κ. Κων. Γ. Λαγόγιαννης είναι αρκετά διαφωτιστικά ,αν και κατ ΄ανάγκην ατελή , λόγω της έλλειψης γραπτών ιστορικών πηγών.- …… Θέλω να ανακατασκευάσω - διορθώσω για τα όσα γράφει στα εξής : Είναι αλήθεια ότι η οικογένεια των Λαφαζαναίων προέρχεται από τους Μπουραίους αλλά η πραγματικότητα είναι ότι , ο πρώτος μετονομασθείς Λαφαζάνος , είναι ο Κώστας Μπούρας , γιος του Δημήτρη Μπούρα και εγγονός του Μπουρόγιωργα.- Ο Μπουρόγιωργας , μαζί με τον αδερφό του Μπουρόκωστα , ήταν οι πρώτοι γνωστοί γενάρχες της οικογένειας των Μπουραίων.- Ο Κωσταντής , ο οποίος προ της επανάστασης του ΄21 , είχε μεταβεί με τον πατέρα του στην Σμύρνη της Μ. Ασίας , για να εργασθεί , επέστρεψε με το παρατσούκλι ¨< Λαφαζάνος> το οποίο στην Τουρκική γλώσσα σημαίνει «πολυλογάς,» ,και το οποίο λόγω μιας παρεξηγήσεως και οικονομικής διαφοράς με τους συγγενείς του Μπουραίους διατήρησε οριστικά το επίθετο Λαφαζάνος .- Το επώνυμο αυτό διατήρησαν και τα παιδιά του Ιωάννης, Δημήτριος , Αριστείδης και Σπύρος καθώς και οι μετέπειτα απόγονοί των .- Θεωρεί αναληθή την διαμονή των Λαφαζαναίων στο Σταματινού .- Ο Κωσταντής Λαφαζάνος ή Μπούρας όταν επέστρεψαν από τη Σμύρνη κατέβηκε από το Πάνω Αρφαρά και έκτισε μια « χαμοκέλα,» στο Νοτιοδυτικό σημείο - περιοχή του Κάτω Αρφαρά , το οποίο από τότε και μετέπειτα πήρε το όνομα «Λαφαζαναίϊκα,» .- Η Χαμοκέλα αυτή , η οποία επισκευάσθηκε σώζεται μέχρι και προ ετών , και πως ήταν , αναφέρει ο κ. Θεόδωρος Δημ. Λαφαζάνος (πρόεδρος Αρείου Πάγου ) , η πρώτη οικία , το πρώτο σπίτι του σημερινού χωριού- κωμοπόλεως των ΑΡΦΑΡΩΝ.- Στην ίδια τοποθεσία κτίσθηκαν κι άλλες κατοικίες των απογόνων του Κωσταντή Λαφαζάνου , οι οποίοι και σε κανένα άλλο σημείο - περιοχή -τοποθεσία των Αρφαρών δεν έκτισαν σπίτια ΄- Κατά την άποψή μου θεωρείται μια σωστή θέση η εξιστόρηση του κ. Θ. Δ. Λ. ο οποίος και στο υπ ΄αριθμ. 5 φύλλο της ΗΧΩ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ ,αναφέρεται αρθρογραφώντας , με τίτλο « ΓΥΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ,» για τον Ηπειρώτη πρώτο κάτοικο του Άνω Αρφαρά , με το όνομα ΑΡΦΑΡΑΣ , ο οποίος ήταν Τούρκος Αγάς μαζί με τους αγάδες Τσεφερεμίνη, Διαβολίτσι , Ντελίμεμη αγά κ.α., που έδωσε και το ‘όνομα στο χωριό Αρφαρά.- Επίσης αναφέρεται και για την δημιουργία του πρώτου πηγαδιού και για τα τρία παιδιά κατά την παράδοση , που είχε ο Άρφαράς , τον Γιαννήλο , τον Μανίτσο και τον Παπαδαίο , από τα παιδιά αυτά προέρχονται και οι μετέπειτα οικογένειες , αναφερόμενος και σε αυτές , κατά τα γνωστά αναφερθέντα και από τον Κ.Γ.Λαγόγιαννη.- Ο κ. Λαφαζάνος Θεόδωρος γράφει επίσης στο 88 φύλλο της ιδίας τοπικής εφημερίδας με τίτλο « ΑΡΦΑΡΑ : ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ,» , στο υπ΄ αριθμ. 80 /1981 φύλλο « Οι Αρφαραίϊκες οικογένειες και το γενεολογικό τους δένδρο ,», στο αρ. φύλλο 91/1982 « Τα΄ΑΡΦΑΡΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ Της ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ », στο υπ΄ αριθμ. 92/1982 φύλλο , για< την ΙΣΤΟΡΙΑ ενός Καφενείου > ,και στη συνέχεια στα επόμενα 2-3 φύλλα ο κ. Θ. Δ. Λαφαζάνος , αναφέρεται γράφοντας για τα Επαγγέλματα και τους Επαγγελματίες των Αρφαρών , κατά το πέρασμα των χρόνων , και για όλα αυτά και για πολλά άλλα , θα ξανά επανέλθουμε στην συνέχειά μας .- Σ Ν Σ Arfara -2008-
•
~ ΟΝΟΜΑΣΙΑ της οικογένειας ΜΠΟΥΡΑ .-
Από πού προήλθε το όνομα της οικογένειας Μπούρα? Ο απλός άνθρωπος , που τα περασμένα χρόνια γνωρίζει τα του τόπου του και του Έθνους του από πάππον προς πάππον , με τις προφορικές παραδόσεις , κι ΄ αυτές έχει για «ιστορία» του τόπου του και δεν ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες κι΄ ακρίβειες.- Αφήνει την ασχολία αυτή στους περισσότερο « διαβασμένους » .- Μια είναι η ουσία , που τον απασχολεί και τον βάνει σε σκέψη και του διεγείρει συναισθήματα : Το επίθετο ΜΠΟΥΡΑΣ , συγκρατεί πρώτα απ΄ όλα στην μνήμη του και το παραδίνει στους επιγόνους του , και απογόνους του , γιατί αυτό αποτελεί την μόνη και πλήρη αλήθειας της οικογένειας των Μπουραίων ανά την Ελλάδα.- Κοντά στο Λιοντάρι της Αρκαδίας της επαρχίας Φαλαισίας , υπάρχει χωριό με το όνομα Μπούρα.-
Πέντε χιλιόμετρα πιο ψηλά υπάρχει και το γυναικείο Μοναστήρι της Παναγίας της Μεγαλομάτας , του ΜΠΟΥΡΑ (Ι. Μ. ΜΠΟΥΡΑ- Αρκαδίας) , που η ιστορία του ξεκινά σίγουρα πρίν από το 1700μ. χ. με καταγραφέντα ιστορικά στοιχεία .- Η μεγαλύτερη εκδοχή είναι , η ιστορία του χωριού Μπούρα και της ομώνυμης Ιεράς Μονής , να ξεκινά το 1143 μ .χ - 1180 μ. χ. , επί της εποχής του Μανουήλ του Κομνηνού.- Μπορούμε λοιπόν να πούμε και πως η παρουσία του μοναστηριού της κοίμησης της Θεοτόκου , Μπουρα , ότι ξεκινάει τον 11ον και 12ον μ . χ. αιώνα.- Η ονομασία του χωριού Μπούρα και της οικογένειας Μπούρα , προέρχονται από την Τούρκικη λέξη ¨μπούρα ¨΄ , που σημαίνει στα τούρκικα { « γενναίο » , παλικάρι, ανδρείο, λεβέντης} .- Τούτο το βλέπουμε και στον Αλή Πασά των Ιωαννίνων , που όταν ήθελε να επαινέσει την ανδρεία του Οδυσσέα Ανδρούτσου , του Θανάση Βάγια και άλλων , τους φώναζε « ορέ μπούρα Οδυσσέα » , « ορέ Θανάση Βάγια μπούρα » κ.τ.λ. .- Δεν αποκλείεται όμως η ονομασία «Μπούρα»να προέρχεται από το όνομα κάποιου τιμαρίου , που ο τιμαριούχος του , να λεγότανε Μπούρας , και να έβαλε και στο χωριό της Αρκαδίας , αλλά και στην οικογένεια , το επίθετο ΜΠΟΥΡΑ .-
~ Στην εποχή των Κομνηνών , πολλές Βυζαντινές οικογένειες , έφυγαν από την Κωνσταντινούπολη και εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο Αρκαδία , Κλόγκοβα , ίσως και γιατί όχι και στο Άνω Αρφαρά , καθώς και σε άλλα μέρη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας .- Σε αυτές τις οικογένειες , δόθηκαν Τιμάρια , « πρόνοιες » , δηλαδή εκτάσεις γης για καλλιέργεια και εκμετάλλευση.- όσοι είχαν πάρει αυτά τα τιμάρια, έδωσαν και τα ονόματά τους σε χωριά και περιοχές .-Όπως τιμάριο του Μελιγαλά , του Βουτσαρά, του Λεοντάρη ,του Γεωργίτση, του Μπούρα , του Γκλόγκοβα , του Αρφαρά κ . π. α. .-
~ Η οικογένεια Μπούρα , ίσως να μετοίκησε στην Γκλόγκοβα και στην συνέχεια στο Άνω Αρφαρά , κοντά στον γενάρχη Αρφαρά , που είχε προηγηθεί του ερχομού σε αυτή την περιοχή , από το χωριό Μπούρα της Φαλαισίας -Αρκαδίας , περί το 1700μ. χ. σαν βοσκός , κτηνοτρόφος , για τα κοπάδια τους , ή ίσως αναγκασθείς να μετοικήσει εκδιωκόμενος από κάποιο διαδραματισθέν επεισόδιο .- Καθόλου όμως απίθανο , η ονομασία Μπούρα να είναι Αρβανίτικη και να οφείλεται σε κάποιο διάσιμο αμαρτωλό της Αρκαδίας Πέτρο Μπούα , εγγονό του ομώνυμου φυλάρχου-αρχηγού Μπούα του Χωλού , που αναφέρεται και Μπούρας , από τους πρώτους Αρβανίτες που ήρθαν περί το 1348 μ. χ. στην Πελοπόννησο και χρησιμοποιήθηκαν από τον Δεσπότη του Μυστρά , Μανουήλ Κατακουζινού για να δημιουργήσουν - αποτελέσουν τη φρουρά των συνόρων της υπαίθρου.- Η μετάκληση αυτή , αναφέρει ιστορικά , ο Μανουήλ Παλαιολόγος , έγινε χωρίς εγγυήσεις , αλλά με μια υπόσχεση λόγου .- Αυτοί βέβαια οι Αρβανίτες , δεν έχουν καμιά σχέση με τους σημερινούς Αλβανούς ( Αρναούτες , Τελχίνες ) , που κατέστρεψαν την Πελοπόννησο το 1770 μ. χ .- Sns Arfara - Messinias, 2008.-
Μόνο εσύ στο σύμπαν
Ξέρεις ότι οι άνθρωποι είναι παράξενοι
αγαπούν και μετά μισούν
αλλάζουν γνώμη σε ένα λεπτό
λένε την αλήθεια και μετά ψεύδονται
χωρίς σοβαρότητα
για το τίποτα
Ξέρεις ότι οι άνθρωποι είναι τρελλοί
και αρκετά αχόρταγοι
σε αυτό τον σκοτεινό(ζοφερό) κόσμο
όταν η μόδα αλλάζει
και οι άνθρωποι αλλάζουν
συνεχώς , ενοχλητικά πολύ
Αλλά εσύ , εσύ είσαι διαφορετικός
απ΄όλους
μόνο εσύ σε ολόκληρο το σύμπαν
είσαι ένα σταθερό σημείο
γύρω μου
είσαι σαν ένα διαμάντι
που λάμπει στο μέσο της
καρδιάς μου
Εσύ, εσύ που είσαι διαφορετικός
από ολόκληρο τον κόσμο
μόνο εσύ μέσα στο σύμπαν
πές μου ότι θα είσαι ειλικρινής
για πάντα
και ότι θα με αγαπάς
αληθινά
όλο και πιο πολύ , όλο και πιό πολύ
όλο και πιό πολύ !!!
η ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΣΤΑΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ με τα 17 δένδρα πάνω στην σκεπή της εκκλησίας ..ένας μύθος μιά αλήθεια 2008 .
~* Ο Παπα-Γιάννης , ο οικονόμος , ο δάσκαλος , ιερέας Ιωάννης Παν. Παπανικολάου (1911-1987).-
~ Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ των ΑΓΙΩΝ Θεοδώρων ΑΡΦΑΡΩΝ : Ο Ιερός Ναός αποπερατώθηκε το έτος 1879 , όπως αναγράφεται στο παραπέτασμα της Ωραίας Πύλης , με την επιμέλεια του τότε Αρφαραίου Βουλευτή κ. Δημητρίου Καρτσωνα.-
εντός ιερού Ναού Αγίων Θεοδώρων Αρφαρών 2009 ,
Δεν γνωρίζουμε πότε άρχισε η ανοικοδόμηση του Ναού , αλλά υποθέτουμε ότι θα διήρκεσε αρκετά χρόνια λόγω του Μεγάλου μεγέθους σε κτίσμα του Ι.Ναού .- Άλλες λεπτομέριες δεν είναι γνωστές , σχετικά με την ανέγερσήτου .- Έτσι υποθέτουμε ότι η επιμέλεια του Βουλευτή , ο οποίος κατά διαστήματα διετέλεσε και Δήμαρχος Αμφείας , συνίστατο στη λήψη της απόφασης για την ανέγερση και στη συγκέντρωση των αναγκαίων χρημάτων και υλικών , με την άμεση συμπαράσταση όλων των Αρφαραίων .- Τα αναγκαία προφανώς έγιναν το έτος 1879 από τον τότε Μητροπολίτη Μεσσηνίας .- Ο ρυθμός του Ναού είναι βυζαντινός με ένα κλίτος και μεγαλοπρεπή τρούλο.- Αρχικά ο Ναός δεν είχε Πρόναο και το καμπαναριό υψωνόταν στο νοτιοδυτικό άκρο του Ναού .- Ο Πρόναος και το σημερινό καμπαναριό κατασκευάσθηκαν μετάπειτα κατά το έτος 1954.- Εσωτερικά ο ναός είχε εξαρχής υψηλο ξύλινο τέμπλο , άμβωνα, δεσποτικό θρόνο και τέσσερα μεγάλα προσκυνητάρια , κατασκευασμένα από Αρφαραίους ξυλουργούς.- Η Πρώτη εκτεταμένη διακόσμηση έγινε το 1948 και ολοκληρώθηκε σταδιακά με επάλληλες εικονογραφήσεις .-
Την δεκαετία του 1970 με συμαντική δωρεά του ομογενούς Ιωάννη Απόστ. Γιαννακούντζου , που έζησε στις ΗΠΑ , έγινε εξωτερική επένδυση του Ναού με οπλισμένο σκυρόδεμα , η οποία και τον έσωσε από τον καταστροφικό σεισμό του 1986 , ο οποίος όμως καθώς και η υγρασία προξένησαν εσωτερικές φθορές .- Ήδη άρχισε και τελείωσε σταδιακα η αποκατάσταση , ανακαίνηση , με ένα αρκετά υψηλό χρηματικό ποσό για να είναι σήμερα ένας πανέμορφος , αρχοντικός και το καμάρι όλων μας Ιερός Ναός , αξιοζήλευτος από ολόκληρη την περιοχή μας.- sns Arfara 2008.-
~* ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 2009 .-
~~`Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ο Στρατηλάτης (εορτάζει 8 Φεβρουαρίου. ).-
Από τα γενναιότερα και άθλητικότερα παραστήματα της χριστιανικής παράταξης. Ήταν από τα ΕύχάΪτα της Γαλατίας και κατοικούσε στην Ηράκλεια του Ευξείνου Πόντου. Στρατιωτικός στο επάγγελμα, διακρίθηκε γρήγορα και προήχθη στους μεγαλύτερους βαθμούς της στρατιωτικής Ιεραρχίας. Ήταν γενναίος και συγχρόνως σεμνότατος, σαν γνήσιος χριστιανός. Όταν ο Λικίνιος (307-323) επισκέφθηκε την Ηράκλεια, είδε και θαύμασε το Θεόδωρο. Τότε ζήτησε περισσότερες πληροφορίες γι' αυτόν, πού, όμως, ήταν δυσάρεστες. Ναι μεν ανδρείος ο Θεόδωρος, αλλά... χριστιανός. ο βασιλιάς διατάζει και τον φέρνουν μπροστά του. Είσαι χριστιανός; του λέει. -Είμαι. -Και επιμένεις να είσαι; - Μέχρι θανάτου. - Τότε δεν μπορείς να είσαι στρατιώτης. - Γιατί δεν μπορώ; Κανένας συνάδελφος μου δεν με κατηγόρησε γι' αυτό. - Σε κατηγορώ εγώ, φώναξε οργισμένος ο βασιλιάς. Ένας πιστός στρατιώτης ακολουθεί τη θρησκεία του κράτους και του στρατού και συ λατρεύεις το Ναζωραίο; - Δηλαδή τον αληθινό Θεό, είπε σεμνά και τολμηρά ο Θεόδωρος. Αμέσως τότε, αφού τον καθαίρεσαν απ' το βαθμό του, τον μαστιγώνουν άγρια με μαστίγια πού στις άκρες είχαν μολυβένια σφαιρίδια. Έπειτα, του μπήγουν στα πλευρά σιδερένια νύχια και στις πληγές του βάζουν αναμμένα δαδιά. Τελικά, τον σταυρώνουν, αλλά επειδή κι από 'κει με το θείο λόγο κάνει πολλούς χριστιανούς, τον αποκεφαλίζουν. Απέδειξε έτσι, ότι ήταν απ' αυτούς πού τολμούν "άφόβως τον λόγον λαλεϊν"1, πού με τόλμη, δηλαδή, κηρύττουν άφοβα το λόγο του Ευαγγελίου και ομολογούν την αγία πίστη τους. (Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, εικάζεται ότι ο "Αγ. Θεόδωρος Στρατηλάτης είναι το ϊδιο πρόσωπο με αυτό του 'Αγ. Θεοδώρου του Τήρωνος, -(-17 Φεβρουαρίου).
1. Προς Φιλιππησίους, α' 14.-
~*
~~ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ο Τηρών (εορτάζει 17 Φεβρουαρίου . ).-
Τηρών σημαίνει νεοσύλλεκτος. Σ' αυτό το στράτευμα κατετάγη και ο Θεόδωρος. Ήταν από ένα χωριό της Άμάσειας στη Μαύρη Θάλασσα, Χουμιαλών λεγόμενο. Κατά τους διωγμούς του Διοκλητιανού αναγκάζεται να φύγει από το στράτευμα, διότι ήταν χριστιανός. Πηγαίνει στην πόλη Εύχάιτα. Εκεί στο πυκνό δάσος, πού ήταν κοντά στην πόλη, είχε τη φωλιά του πελώριος και φοβερός δράκος, πού έκανε απλησίαστο το δάσος και ήταν πραγματική μάστιγα για την περιοχή. Τότε ο Θεόδωρος, με την τόλμη και τη σωματική δύναμη πού τον διέκρινε, καθώς και με την ελπίδα στο Χριστό ότι θα τον βοηθήσει, εισχωρεί στην καρδιά του δάσους. Συναντάει το δράκοντα, τον σκοτώνει και απαλλάσσει την πόλη απ' αυτό το φόβητρο. Μετά το γεγονός αυτό, ο Θεόδωρος μαθαίνει ότι συστρατιώτες του χριστιανοί άρχισαν να χάνουν το θάρρος τους και, προκειμένου να πεθάνουν, πολλοί θυσίαζαν στα είδωλα. Αποφασίζει, λοιπόν, και επιστρέφει στο τάγμα του. Αγανακτεί όταν βλέπει τα βασανιστήρια των χριστιανών και μια νύκτα καίει ένα ξύλινο είδωλο της θεάς Ρέας. Έπειτα, φανερά πλέον, ενθαρρύνει τους συστρατιώτες του με τα λόγια του Απ. Παύλου: "Στήκετε εν τη πίστει, άνδρίζεσθε, κραταιοϋσθε"1. Δηλαδή, μένετε στερεοί και όρθιοι στην πίστη. Αγωνιστείτε σαν άνδρες γενναίοι. Πάρτε δύναμη και θάρρος, πού προσφέρει ο μεγαλοδύναμος Θεός μας. Βέβαια, παράδειγμα έγινε ο ίδιος ο Θεόδωρος, όταν με καρτερία και ψυχική ευφροσύνη αντιμετώπισε το μαρτυρικό του θάνατο, μέσα σε πυρακτωμένο καμίνι…1. Α' προς Κορινθίους, ιστ'13.
Απολυτίκιο. Ήχος β'.
Μεγάλα τα της πίστεως κατορθώματα! εν τη πηγή της φλογός, ως επί ύδατος αναπαύσεως, ο Άγιος Μάρτυς Θεόδωρος ήγάλλετο• πυρί γαρ όλοκαυτωθείς, ως άρτος ηδύς, τη Τριάδι προσήνεκται. Ταις αυτού ίκεσίαις, Χριστέ ο Θεός, σώσον τάς ψυχάς ήμών.. .-
** Ο Σύλλογος ¨Άγιοι Θεόδωροι" των στην Αθήνα Αρφαραίων και η " Εφημερίδα 'ΗΧΩ ΤΩΝ ΑΡΦΑΡΩΝ " : www.syllogosarfaron.gr ,
** Καλώς Ήρθατε
Καλώς ήρθατε στο δικτυακό τόπο του Πολιτιστικού Συλλόγου Αρφαρών "Άγιοι Θεόδωροι". Ο ιστότοπος αυτός δημιουργήθηκε σε μια προσπάθεια
- αμεσότερης επικοινωνίας των μελών του Συλλόγου- έγκαιρης πληροφόρησης για τις εκδηλώσεις μας- ευκολότερης προσέγγισης των μελών μας, που βρίσκονται στο εξωτερικό
Ο κώδικας των ιστοσελίδων του ιστότοπου αυτού είναι επικυρωμένος σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του The World Wide Web Consortium (W3C).
Σας καλωσορίζουμε και θα παρακαλούσαμε να στέλνετε τις προτάσεις και τα σχόλια σας στο e-mail μας syllogosarfaron@gmail.com. Όλα τα e-mail, που λαμβάνουμε διαβάζονται με προσοχή και απαντώνται.
Ευχαριστούμε πολύ.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου
Διαβάστε περισσότερα Καταχωρήθηκε από το Δ.Σ. Συλλόγου 10 Δεκεμβρίου, 2009
Sample Tags
-->Καλές Γιορτές !!
Το Δ.Σ. του Συλλόγου σας εύχεται Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά, με Υγεία και Ευτυχία !!!
-->
Καλές Γιορτές
Το Δ.Σ. του Συλλόγου σας εύχεται Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά, με Υγεία και Ευτυχία !!
-->Νέα του Συλλόγου
Εορτασμός Αγ. Θεοδώρων και Ετήσιος Χορός
Το ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010 επ'ευκαιρία του εορτασμού των Αγ. Θεοδώρων, ο Σύλλογος θα πραγματοποιήσει αρτοκλασία στον Ι.Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών πεδίου Άρεως (ώρα 8:30) και στη συνέχεια θα παραθέσει δεξίωση σε παρακείμενη καφετέρια.
Αγαπητοί φίλοι του συλλόγου, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει την χαρά να σας προσκαλεί στον Μεγάλο Ετήσιο Χορό μας που θα πραγματοποιηθεί την ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ και ΩΡΑ 1 μ.μ. στο κέντρο “ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ”, (Λεωφ. Πάρνηθος 375 Αχαρναί).
Νέα του Συλλόγου
Εορτασμός Αγ. Θεοδώρων και Ετήσιος Χορός
Το ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010 επ'ευκαιρία του εορτασμού των Αγ. Θεοδώρων, ο Σύλλογος θα πραγματοποιήσει αρτοκλασία στον Ι.Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών πεδίου Άρεως (ώρα 8:30) και στη συνέχεια θα παραθέσει δεξίωση σε παρακείμενη καφετέρια.
Αγαπητοί φίλοι του συλλόγου, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει την χαρά να σας προσκαλεί στον Μεγάλο Ετήσιο Χορό μας που θα πραγματοποιηθεί την ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ και ΩΡΑ 1 μ.μ. στο κέντρο “ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ”, (Λεωφ. Πάρνηθος 375 Αχαρναί).
Ευρετήριο
· Αρχική σελίδα
· Διοικητικό συμβούλιο
· Ιστορικά στοιχεία του Συλλόγου
· Οικονομικά στοιχεία του Συλλόγου
· Η εφημερίδα "Ηχώ των Αρφαρών"
· Ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας μας
· Εκδηλώσεις του Συλλόγου
· Το Αρφαρά
· Χρήσιμες διευθύνσεις στο διαδίκτυο
· Πληροφορίες για το δικτυακό μας τόπο
Υποστηρίξτε το Σύλλογό μας
"Η ψυχή του Συλλόγου μας είναι τα μέλη του. Δηλώστε ενεργά τη συμμετοχή σας στις εκδηλώσεις του Συλλόγου μας. Η παρουσία σας μας τιμά."
Το Δ.Σ. του Συλλόγου
Οι συνδρομές των φίλων μας
Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τα μέλη του Συλλόγου μας ότι θα μπορούσαν να καταθέσουν την ετήσια συνδρομή των 20 ευρώ στους εξής λογαριασμούς:- Τράπεζα Πειραιώς - 5103 034935 485 - Εθνική Τράπεζα - 129 296210 14- Alpha Bank - 20200200200330 Προσοχή, σε κάθε κατάθεση να αναφέρετε το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και έναν αριθμό τηλεφώνου για να επικοινωνήσουμε μαζί σας.Μπορείτε να μας ενημερώνετε για την κατάθεση σας μέσω FAX στο 210-2926633 ή 210-4280559, καθώς και τηλεφωνικώς στο 6972-150234 (τηλέφωνο ταμία)
Σχεδιασμός και υλοποίηση ιστότοπου
Ο ιστότοπος σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με τη βοήθεια ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοιχτού κώδικα σε λειτουργικό σύστημα Ubuntu Linux. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν τα προγράμματα:• Bluefish για την συγγραφή του κώδικα html• Gimp για την επεξεργασία εικόνας• Filezilla για την μεταφορά των αρχείων στο χώρο φιλοξενίας της ιστοσελίδας Περισσότερες πληροφορίες για το ελεύθερο λογισμικό/λογισμικό ανοιχτού κώδικα και τα πλεονεκτήματά του μπορείτε να μάθετε από τον ιστότοπο της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού.
Συμβατότητα με φυλλομετρητές ιστοσελίδων
Οι ιστοσελίδες του ιστότοπου είναι συμβατές με τις τελευταίες εκδόσεις και έχουν ελεγχθεί με τους εξής φυλλομετρητές ιστοσελίδων:• Mozilla Firefox• Konqueror• Opera• Google Chrome• Internet Explorer• Safari
Φιλοξενία ιστότοπου
Η διεύθυνση διαδικτύου και η φιλοξενία του ιστότοπου υλοποιείται από την Cretaforce. Η τεχνική υποστήριξη που παρέχει η Cretaforce είναι άψογη και πολύ γρηγορή και πολύ θέτικο κατά τη γνώμη μας είναι το ότι χρησιμοποιούν εργαλεία ανοικτού κώδικα για τις υπηρεσίες που προσφέρουν.
Πληροφορίες επικοινωνίας
Γραφεία ΣυλλόγουΤζώρτζ 3, Αθήνα ,T.K. 106 82 Τηλέφωνο/FAX Επικοινωνίας210-3833775Ε-Mail : syllogosarfaron@gmail.com
© 2009 Πολιτιστικός Σύλλογος Αρφαρών "Αγ. Θεόδωροι" Design by: styleshout Valid XHTML CSS Ο δικτυακός αυτός τόπος δημιουργήθηκε και ανανεώνεται από το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γιώργο Μπαμπαλούκα
Διοικητικό συμβούλιο
Πρόεδρος: Περικλής Μπούρας, Οικονομολόγος
Αντιπρόεδρος: Ευάγγελος Παπακώστας
Γενικός Γραμματέας: Αντώνης Πολυχρόνης, Πρακτορείο Ασφαλειών
Ταμίας: Αντωνία Ρέππα, Ιδιωτική Υπάλληλος
Μέλος: Παναγιώτα Πολυχρόνη, Οικιακά
Μέλος: Πιπίτσα Χατζοπούλου-Μαγκλάρα, Συνταξιούχος
Μέλος: Αθανάσιος Παπανικολός, Αυτοκινητιστής
Μέλος: Αλεξάνδρα Μπούρα, Συνταξιούχος
Μέλος: Γιώργος Μπαμπαλούκας, Χειρουργός Οδοντίατρος (http://www.exclusivedentalesthetics.gr)
Καταχωρήθηκε από το Δ.Σ. Συλλόγου 21 Δεκεμβρίου, 2009
Οικονομικά στοιχεία του Συλλόγου
Εσόδα-Εξόδα (1η Ιουλίου 2009 - 30 Σεπτεμβρίου 2009)
Αναδημοσίευση από εφημερίδα "Ηχώ των Αρφαρών". Ανάλυση των εσόδων-εξόδων μπορείτε να βρείτε στην εφημερίδα μας.
Τίτλος
Ποσό (σε ευρώ)
Γενικό Σύνολο Εσόδων Γ' Τριμήνου 2009
5.117,26
Γενικό Σύνολο Εξόδων Γ' Τριμήνου 2009
-1826,48
Καθαρό Υπόλοιπο Συλλόγου Γ' Τριμήνου 2009
3.290,78
Καταχωρήθηκε από το Δ.Σ. Συλλόγου 22 Δεκεμβρίου, 2009 :
Χρήσιμες διευθύνσεις στο διαδίκτυο
Εγκυκλοπαίδειες
- Βικιπαίδεια, Η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια- Wikipedia, The Free Encyclopedia- Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού
Ταξίδια
- To Ελληνικό Forum για Ταξίδια- H επίσημη πύλη για τον τουρισμό υπαίθρου-αγροτουρισμό
Αρφαρά
- Αστέρας Αρφαρών
Ελεύθερο λογισμικό/Λογισμικό ανοικτού κώδικα
- Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού- Λειτουργικό σύστημα Ubuntu- Ελληνική κοινότητα Ubuntu-gr- Linux.gr - Πληροφορίες για το Linux στα Ελληνικά
Καταχωρήθηκε από το Δ.Σ. Συλλόγου 22 Δεκεμβρίου, 2009 :
Σχεδιασμός και υλοποίηση ιστότοπου
Ο ιστότοπος σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με τη βοήθεια ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοιχτού κώδικα σε λειτουργικό σύστημα Ubuntu Linux. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν τα προγράμματα:• Bluefish για την συγγραφή του κώδικα html• Gimp για την επεξεργασία εικόνας• Filezilla για την μεταφορά των αρχείων στο χώρο φιλοξενίας της ιστοσελίδας Περισσότερες πληροφορίες για το ελεύθερο λογισμικό/λογισμικό ανοιχτού κώδικα και τα πλεονεκτήματά του μπορείτε να μάθετε από τον ιστότοπο της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού.
Συμβατότητα με φυλλομετρητές ιστοσελίδων
Οι ιστοσελίδες του ιστότοπου είναι συμβατές με τις τελευταίες εκδόσεις και έχουν ελεγχθεί με τους εξής φυλλομετρητές ιστοσελίδων:• Mozilla Firefox• Konqueror• Opera• Google Chrome• Internet Explorer• Safari
Φιλοξενία ιστότοπου
Η διεύθυνση διαδικτύου και η φιλοξενία του ιστότοπου υλοποιείται από την Cretaforce. Η τεχνική υποστήριξη που παρέχει η Cretaforce είναι άψογη και πολύ γρηγορή και πολύ θέτικο κατά τη γνώμη μας είναι το ότι χρησιμοποιούν εργαλεία ανοικτού κώδικα για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. -
**
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου